Friday, February 4, 2011

Bagaimana Membina Blog???

Ada beberapa orang tanya aku macam mane nak buat blog... aku pun beginner level gak macam korang.. tapi sebab korang dah tanya.. aku bagi link ke pioner2 bloggers Malaysia... atau korang boleh gak klik kat butang kiri yang ada link ker blog diorang..

Seperti yang dijanjikan... sebelum korang nak buat blog, korang mesti ada valid e-mail address. Kalau korang takde lagi email klik je kat sini..pastu utk buat blog ada banyak pilihan.. tengok apa yang korang selesa nak pakai.. dah tentu aku pakai blogspot kan? so sure aku akan link kan korang kat sini gak..

Yang ni aku dapat info dari otai2 bloggers gak.. So sila klik kat link yang berkenaan utk korang update ke blog sendiri okey.. Enjoy peeps!



Cara buat blog versi youtube video

Cara pasang menu bar dengan drop down versi pink

Cara pasang menu bar versi 2

Cara buat simple zoom in image di blogspot

Cara pasang Image opacity effect

Tingkatkan traffic dari search engine dengan costum title meta tag

Tips SEO - 3 cara meningkatkan Page View dan klik pada link.

Ringankan blog dengan jQuery Lazy Load

Cara mudah tukar favicon di blogspot

Cara pasang jquery Twitter Ticker di blogspot

Cara buat Avatar senget(rotate) pada bahagian comment

Cara pasang Slide out navigation floating di atas header

Cara pasang Jquery Slide Out Navigation di blogspot

Jquery Tab Menu Accordion versi 2

Jawapan kepada masalah Reply To Comment

Cara pasang Facebook share button di blog

Cara buat flash banner dengan Aleoflash Software

Cara pasang Sitemap pada blogspot

Cara pasang Jquery lava-lamp navigation menu

Cara pasang Breadcrumb pada blogspot

JQuery animated share button

 

No comments:

Post a Comment