Monday, May 30, 2011

Cara Mengelak Simbah Acid N PruLady

Masyarakat hari ini dikejutkan dengan pelbagai berita di akhbar & tv tentang aktiviti individu-individu yang tidak bermoral, juga boleh dikategorikan sebagai dayus. Di mana mereka ini memilih mangsa-mangsa tertentu kemudian menyimbah acid kepada mangsa. Ia bukan sahaja mengakibatkan mangsa cacat seumur hidup, malah akan mengalami penderitaan melecur pada bahagian yang terkena cecair yang bahaya itu. Akibatnya, bukan sahaja mangsa akan mengalami kerosakan fizikal, malah tekanan emosi dan sekaligus mungkin boleh menyebabkan institusi kekeluargaan lumpuh dan pincang.

Sehingga hari ini lebih daripada 25 individu telah menjadi mangsa. Kecoh satu KL, banyak mangsa mangsa simbah asid telah terkena dengan jenayah begini dan ia semakin berleluasa. Entah mana idea gila ni datang, penjenayah yang masih tidak ketahui itu masih berkeliaran dan polis masih menjejaki dan menyiasat suspek simbah asid ini dan mencari objektif kenapa penjenayah ini menyimbah asid. Kebanyakan mangsa yang disimbah asid ini adalah gadis gadis dan tak kira usia muda atau berumur sedikit. Jadi kepada anak anak gadis diluar sana kena la berhati hati dengan penjenayah begini. Jangan berdiri di tepi tepi jalan yang terbuka.





Modus operandi  atau taktik yang dgunakan ialah baling telur untuk kotorkan cermin kereta, kemudian orang dalam kereta akan keluar...dan masa itulah penjenayah ini akan baling asid !! Berhati hati semua !!! Menurut polis, suspek yang menyimbah asid ini menaiki motor EX5 dan memakai topi keladar hitam dan bervisor. Berikut adalah lakaran muka dan wajah suspek simbah asid yang serba sedikit dapat membantu polis untuk menangkap dan menyiasat kes begini.

Untuk pengetahuan korang, penjenayah yang sehingga kini belum diberkas...  

So people, please please please be extra careful and cautious on your surrounding!!!

Beberapa cara untuk mengelak dari disimbah acid:
1.       Bawa payung – tak kira cuaca panas atau tidak; hujan atau tidak; jika anda perlu berjalan kaki dari satu tempat ke tempat yang lain walaupun jarak yang pendek. Sila gunakan payung. Tak perlu malu atau malas untuk gunakan payung. Slamber jer derr.
2.       Elak tempat sunyi – kalau boleh berjalan di tempat yang ramai orang.  Ni bukan sahaja mengelakkan acid splasher, malah elakkan rogol, ragut dan macam-macam lagi. Hish… dah tak selamat nak keluar sekarang!
3.       Elak lalu berdekatan dengan jalan raya – kalau boleh lalu di lorong bersebelahan bangunan pejabat, shoplot yang jauh dari jalanraya. Acid splasher ni guna kenderaan (motor & kereta). So jauh-jauh skit dari jalanraya. Lalu kat rumput-rumput tu. Kalau yang pakai kasut tinggi tu memang akan agak tenggelam skit la tumit tu kan.
4.       Tak perlu kuar ofis @ rumah kalau tak perlu – kalau boleh tapao jer makan kat office @ rumah. Masak kat umah pun baik. Lebih baik mengelak perkara-perkara tersebut.

Haa.. ni yang rasa nak promote.. hehehehe

OK kawan kawan… yang ni untuk wanita sahaja yer… mintak maaf untuk lelaki tak de.

Perlindungan berlainan untuk keperluan anda:
©       Premium dan manfaat terjamin
©       Membayar manfaat peringkat kehidupan sebagai wanita seperti perkahwinan, kelahiran anak dan pelbagai lagi
©       Melindungi penyakit-penyakit wanita yang tidak dilindungi oleh pelan penyakit kritikal
©       Membayar manfaat untuk penyakit kanser wanita, walaupun anda menerima bayaran daripada pelan penyakit kritikal
©       Melindungi komplikasi kehamilan dan kelahiran bayi yang mempunyai penyakit konginetal. Sesuatu yang tidak dilindungi oleh kebanyakan pelan lain
©       Membayar balik kos menjalani pembedahan plastic kerana kerosakan muka disebabkan oleh kemalangan, dan pemindahan kulit kerana kebakaran dan kanser
©       Menyediakan bayaran tunai sekaligus sekiranya kehilangan upaya yang meyeluruh dan kekal untuk meringankan beban kewangan anda
©       Membayar manfaat sekaligus kepada tanggungan anda apabila berlaku kematian
©       Paling istimewa pada tarikh tamat tempoh polisi, kami akan memulangkan semua premium yang sudah dibayar ditolak tuntutan yang dibuat. Anda akan mendapat semula semua wang anda jika anda tidak pernah membuat tuntutan.
©       Had umur: 16 hingga 50 tahun


Plan ni dinamakan PruLady dari Prudential. Plan ni ada banyak range RM50/sebulan sehingga RM 200/sebulan. Bezanya... sila tengok table di atas ni..

Kalau interested boleh call saya Zura 012-3448019 atau email: zurabaharudin.prudential@gmail.com

No comments:

Post a Comment