Monday, March 14, 2011

Lesson to be learn!

Sabtu – 12/03/2011
Bangun pagi, siapkan budak2 mandi & minum susu of course tak tinggal Disney Channel. Yang si kecik tue pun dah pandai mengadap tv dalam walker dia.  Kemas2 ape yang patut. Pastu hubby cakap nak jejalan tak? Aku on jer… sian budak2 asyik terperap jer kat umah kan? Harusla bawak diorang melihat alam sekeliling. Aqil la yang paling happy skali. “yay.. nak gie jalan!” mentang2 dia yang siap dulu.. terus nak pakai kasut, duduk depan pintu.. dah siap2 buka pintu. Adoi… tunggu ler darling… mummy dgn ayah tak siap lagi lerr..


Menghala ker Ikea, gie cuci mata dulu. Pastu isi perut kat Pizza Hut Tesco. Dah kenyang… bawa hero2 itu jalan2. Encik aqil sangat meriah ke sana sini. Amir haruslah dalam stroller…. rilek jer dia layan perasaan. Hehehe… senang je..


Balik kepenatan… dah tukar baju budak2 ni.. masing2 layan bantal. Aqil boleh layan 613 lagik. Pastu dah kul 4 lebih tetiba ada kat sebelah aku. Tertido! Penatla tue. Malam layan badminton sampai kul 2 pagi…


Ahad – 13/03/2011
Biasanya pukul 7.30pagi dah bangun… masing2 lewat tido smlm so terlepas 10.30pagi. Aku dah siap mandi.. tengok ayah baru sampai.. tertido kat bilik sebelah. Hubby cakap ayah call hp aku pukul 5.30pagi tapi aku tak angkat so ayah tido dalam kete… (rasa berdosa giler..aku ni tido mati sey) kesian ayah… dah pukul 10.30 baru dapat masuk umah. Lepas tue terus aku bagi kunci kat ayah. Hari tue pun memang ayah dah ada kunci umah tapi dia bg alang plak last week. Adoiii… mesti tak selesa dia tido dlm kete.. tak per kunci spare dah bagi kat ayah. Pisang tak berbuah 2x.


Lesson to be learn:
1)      Keep you mobile always with you especially for emergency
2)      To always check on your love ones – in this issue is my dad and of course mom!

3 comments:

  1. aah... dia ada banyak umah... hehehe.. tue yang tak expect dia dtg kul 5.30pagi... adeh! rasa bersalah tak dengar bunyi hp.

    ReplyDelete