Wednesday, March 16, 2011

Hujan Batu Di Negeri Sendiri...

Biasa kalau hujan pagi mesti akan lambat gie keje.. sbb jalan jammed, semua org bersesak-sesak keluar pada waktu yang sama, semua org berebut-rebut nak potong lane. Tapi harusla aku sampai on-time gak sbb encik hubby & aku jadi mask-rider.. hehehehe boleh ker korang bayangkan? Peluk2 dalam hujan… hahaha macam citer hisdustan plak.. aku siap nyanyi-nyanyi lagi (tapi dalam hati jer laaa..kui kui kui). Hantar Amir gie nursery, nasib baik bawah umah jer so tak kena hujan. Aqil kena redah skit hujan yang maha lebat pagi tadi sbb playschool dia jauh skit. Pastu hasrusla pakai macam mask-rider kan? Aku siap bawak baju spare in-case baju hujan tue membasahkan baju kerja aku kan…


Dan betul!!! Memang bajuku lencun okies… so harus la berlama-lamaan dalam toilet kat ofis ni (nasib baik bersih berkilat). Siap make-up, dah tukar baju spare. Yay! Dah siap..


Sian encik hubby mesti dia lagi lencun.. serius weyyy sakit kot kena hujan pagi tadi… macam hujan batu.. nasib baik hujan batu tue kecik2.. halus jer tapi bila kena kat tangan sentap jugak la kan. Harus jugak kena kat kaki sbb aku pakai sandal jer. High heel memang aku stanby kat ofis ni in-case kalau kecemasan mcm ni laa…


Len kali nak suh encik hubby bawak baju extra macam aku gak… hehehee…

1 comment:

  1. biasa la tu kak..ini pengalaman bape thn naik motor ni?kita sekurang2nya nak masuk 3 thn merempit sendiri..dah masak dah dengan hujan dan panas..xpenah kemalangan..at the end of the day, ala2 nak pencen rempit..akhirnya jatuh gak kat Faderal Highway..sbb lepas hujan..ada la tinggal tanda..benti bawak moto pun sbb nak kawin demi keselamatan..

    ReplyDelete