Thursday, March 24, 2011

Cerita Kek Sarang Semut

Aku: ayah.. nanti kalau ayah taw sesape yang pandai buat utk mkn2 bg tau ek. Nak order utk birthday Aqil nanti..
Ayah: ok..
(diam)
Ayah: eh kan mak cik yang jual kuih pagi2 tu ada buat mee, mee hoon dgn nasi goreng jugak…!
Aku: owh yer la ek…. Hurm ok nanti kak yong gie tanya dia..
(diam lagik..)
Aku: kak yong ingat nak buat birthday cake Aqil nanti.. boleh design sendiri… letak la Mickey ker… Dibo ker.. (ceh… hajat beso tue)
Ayah: ko buat la kek sarang semut (sambil tunjuk belen2 kuih sarang semut a.k.a kek gula hangus yg ada kat atas meja tue)… yang tue ibu buat kan?
Aku: aah…
Ayah: ayah suka kek tue.. ibu ko buat memang sedap…
Aku: (erk…!!! )tak reti la nak buat kek tue… sebab kalau salah buat air gula tue tak jadik..


(dalam hati aku tersenyum jek… hahahahaha ayah teringat la tuh… kuang kuang kuang) aku tak dapat rasa secubit pun kek sarang semut tuh.. semua ayah abis kan sensorang…


terkenang kembali… lagu cinta lama… (jamal abdillah)heh heh heh ...



2 comments:

  1. phewwwWiittt!!!!
    ayah rindu la tu.. haha

    ReplyDelete
  2. kak bai sonang bai tu je buat kek tu..saya buat jadi..ada resipi kat blog saya..mat gebu pun buat xbape nak menjadi..heheheh..sedap kek tu..lazat..blh je buat kek tu buat kek bday..pastu design2

    ReplyDelete